Lärarstudier och armband...

Nyss hemkommen från VFU:n, Känns riktigt bra.
Har haft sådan ångest över detta med skolan. Ska jag verkligen bli textillärare, är det de jag vill...?  och jag som trivdes så bra på förskolan där jag hade mitt vikariat. Jag var inte ett dugg sugen på att plugga. Men på något sätt så kände jag att jag var tvungen att ta tag i det. Studera nu eller aldrig kändes det som. Jag har ju trotts allt redan läst nästan halva utbildningen.
Så jag tackade nej till fortsatt vikariat och gick tillbaka till studierna.
Nu när jag har haft Vfu denna vecka så känns faktiskt roligt att åka till Universitetet i morgon. En känsla som jag inte haft på 1,5 år. Så det är så härligt att den är tillbaka.
Här om dagen gjorde två armband det ena virkade jag av sidentrasor och
det andra flätade jag av mockaband.

Inga kommentarer: