Tvåändsstickning a la ina

Nu på sluttampen ökar jag en svårighetsgrad från ränder till blommor...
Möster: Design ina
Garn: Natur garn från viking
Stickor: Rundsticka 12 men skulle haft en större..
Har de senaste veckorna fördjupat mig i tvåändstickning. Fick upp ögonen för tekniken när jag hade garnteknikskursen i våras. Jag stickade som en galning men på ca 10 timmar så kom jag bara ca 4cm. Det blev ju fint, mmen det tog fruktansvärt lång tid, Och jag kunde inte begripa hur jag skulle kunna ha användning för tekniken Frågan som dök upp i huvudet hela tiden var: hur ska man kunna arbeta med tekniken i skolan? Om eleverna bara tar sig ca 4cm  på 10v, vem skulle inte ge upp då!?  Nä, det måste finnas en annan lösning...
STORA STICKOR!! Nu har jag testat att tvåändsticka med olika material på riktigt stora stickor. och det funkar, det ger nya möjligheter att skapa andra produkter en de traditonella, spännande ytor och relieffer. Jag GILLAR och visst skulle det gå att prova på i skolan.

Inga kommentarer: