Oordning och kreativitet...

Ni kanske undrar vad jag gör nu för tiden. Ni är inte ensamma, jag frågar mig det varje dag. Garnhögen brevid soffan bara växer och växer. Köksbordet är belammrat med symaskin och mönster och tyger. Just nu är jag inne i en period då kreativiteten sprudlar, massor idéer som jag vill testa på engång. Detta gör att det blir väldigt rörigt. Så för att ta sig i lägenheten får man sicka sacka sig fram mellan grejorna. Jag gillar att ha mycket på gång sammtidigt men nu börjar det bli lite väl mycket så nu måste jag försöka avsluta något projekt, först ut blir min jacka...


Det satt långt inne men nu är jag igång med min jacka, som ska lämnas in i sömnadskursen.
 Jag syr den i  grå/svartylle med fårskinn i luvan. Bak i ryggen är det ett motveck. Lite 60-talsmodell kan man säga.
 
Hittade ett kraftigare foder(viscos/polyester) i en lite tygaffär i stan som jag tycke passade. sedan var jag och köpte knappar, finns ju hur mycket som hälst att välja på men jag tog ett par släta. Ett par döskallar fick även följa med hem tycket de var så snygga/ stygga, kan hända att de hamnar på några vantar eller något annat stickat.

 
Ha det bra!
Kram ina

Inga kommentarer: