Äntligen!

Kan inte annat säga : ÄNTLIGEN är jag klar!  Har arbetat med denna kofta/kavaj i tvåändstickning hela hösten och vinter och nu är den klar. Många tårar och svordomar har det varit under de senaste veckorna och jag har varit redo att ge upp flera gånger. Men nu hänger den på bibblan på Liu.

Garnet tog slut så det fick bli en ärm i svart, först kändes det lite konstigt med men svart ärm. Men när jag gjorde framkanterna i samma tycker jag jag att den fick ett samlat intryck.

 Jag valde i sista stund att ha avisidan ut,
blev en snygg kontrast mot de slätstickade kanterna.

Några stjärnor på ryggen också fick det bli...
 

Jag gjorde scablontryck på koftan, det är en sånn sak som jag tänkt på länge,
 men inte kommit för mig att göra. det blev väldigt effekt fullt och super enkelt att göra.
 
Ha en bara vecka!
ina
 

Inga kommentarer: