Sorg och livskvalité...

De senaste dagarna har varit väldigt jobbiga en släkting har tagit sitt sista andetag. Hon var gammal 82år och hade levt ett bra liv, men det är alltid sorgligt när det händer. Det tar ett tag innan man fattar att det verkligen hänt, först blev jag bara tom. Sedan börjar jag tänka på mitt eget liv..
  När man åter igen får kvitto på att vi inte är odödliga... Tar man liksom vara på livet på ett annat sätt. Efter att jobbat som en galing den senaste veckan och nu detta så kände jag att jag måste stanna upp. Jag gick och köpte mig helt underbara garner och stickade en halskrage till mig själv, det är livskvalité det. Att få sätta sig i soffan med underbara garner och sticka.
 
och visst är de underbara dessa garner, kan man bli annat än lycklig?!
Sprudlande vårfärger  i mjukaste merioull...
 
Det känndes så otroligt skönt att få en stund för sig själv och
 hinna tänka och bara att njuta av livet. Känns som om jag inte har hunnit med det den sista tiden.
 
 
Trevlig fredag och ta hand om varandra!
ina
 
 

Inga kommentarer: