Virkat i olika former...

Som in säkert förstått vid det här laget, så virkas det en heldel här hemma nu. Såg att Tess hade gjort så fina kuddar, och blev så sugen på att göra något liknande. så jag bara tvungen att lista ut mönstret..
så här blev mitt sick-sack mönster är halvvägs till en kudde så det är bara att virka på.

Testade att virka blommor i ett glittrigt nylongarn, och de blev riktigt söta tycker jag. Det är kul att testa lite andra garner en de man vanligtvis använder...

Tillsist hittade jag en så söt bolero på ravlery, till den behöver man X-antal  rutor. 
Mönster bilder hittar ni här.  Det tog en stund innan jag listade ut mönstret, men det blev ganska likt...
Ibland kan det vara roligt att göra andra rutor mormorsrutor. Även om jag gillar dem väldigt mycket.


Inga kommentarer: