stickar vidare..

Det poppar upp nya saker i huvudet som jag vill testa att göra. Fast jag egentligen borde använda tiden till att läsa och skriva min rapport. För det behöver jag verkligen.

Mitt evighetsprojekt har gått över halvtid och jag börjar se slutet på min tröja. Nu är det bara halva ärmarna kvar. Jag stickar båda samtidigt, dels för att de ska bli lika, men också för att de ska bli färdiga samtidigt. Jag har aldrig stickat så tidigare, men det är inte alls en dum idé. Det var nån dam på stickcafét hos Astrid som berättade att hon alltid gjorde så.

Sedan började jag på ett cykelsadel skydd. Tänkte att jag skulle damma av cykeln nu till våren och då passar det ju bra med ett nytt cykelsadel skydd. Och samtidigt fick jag chansen att testa om det det är möjligt att använda sig av mönstret i skolsammanhang. Ibland tycker jag det är svårt att komma på saker som inte är så tjejiga till killarna. Mössor och mobilfodral i alla ära men det har de ju en hel hög av redan...

2 kommentarer:

Annika GW sa...

Fantastiskt fint mönster på stickningen! Jag stickar också alltid båda ärmarna på en gång. Just för att de då blir exakt lika och att dom blir färdiga samtidigt1 / Annika

mosteringalisa sa...

Det kommer att bli jättefint!