Jag har gjort den själv...


Timmen är sen, över midnatt men jag kunde inte sluta virka. Jag fick syn på en ruta med stjärna och ville så gärna komma på mönstret. Har virkat och repat om vart annat men tillslut så blev den klar. Aningen skev men vad gör det, jag är stolt och oerhört nöjd!

Kom och tänka på en scen ur Pippi Långstrump...
Ni kommer väl ihåg julafton i Pippi Långstrump? Ni vet när det är julklappsöppning hemma hos Tommy och Annika. När mamman öppnar julklappen från Annika, innehållande en virkad grytlapp eller nått i den stilen. Mamman säger med en viss skeptis: nämn den deen var ju fin. Och Annika med stolthet säger: jag har gjort den själv. Å sedan sitter mamman och drar i grytlappen hela kvällen för att få den jämn.
Ikväll känner jag mig precis som Annika, oerhört stolt över min lilla ruta. Men samtidigt kommer jag på mig själv att jag sitter och drar åt olika håll för att få den jämn. Precis som hennes mamma.


Ha det bra! 
Kram ina

1 kommentar:

Alviti sa...

Supetfin! Du har all anledning att vara stolt :)
Carolina