Måndag...

Det märks att det är måndag, trotts att jag är ledig och hade tänk att jag skulle ängna denna dag åt roliga saker inga måsten. Så verkar allt jag gör gå åt pipan, men det vänder väl...
Helgen ängnades i soffan med virkning. Jag började ju på en sjal i mormorstjärnrutor och jag kan nu meddela att den är klar och invigd. Jag är dock lite besviken på materialvalet. Det vita garnet är bomull/lin och det gör att sjalen blir lite stel, och inte så följsam som jag önskar. Kan hända att den blir mjukare ju mer man använder den. Men nu hänger den mest som en haklapp runt halsen.

Men jag gillar verkligen rutorna. Visst vore jätte snyggt med en pläd med enfärgade mormorsrutor och mormorstjärnrutor?! En kudde kanske eller varför inte få till en sjal som är lite följsammare...
Ja vi får se vad det blir.
 
Hoppas ni får en bra start på veckan!
Kram ina


Inga kommentarer: